Mitsubishi Lancer 1.6 MIVEC vs. Skoda Octavia 2 1.2 TI

Dupa cum – unii dintre voi – stiti, in ultimele luni am analizat muuulte variante pt. achizitionarea unui autoturism. Initial am pornit de la un second uber-ieftin care “sa mearga si sa nu ploua in el”, apoi am ajuns la un “second mai bun, care sa ne duca macar doi ani” (m-am gandit la un BMW 320d), apoi am trecut la “un leasing, daca tot ne luam…macar sa ne luam una buna” (m-am gandit la BMW 520d) ca in final sa ajungem la varianta “daca tot ne luam una buna…hai sa luam una noua”.

Pentru a ne asigura ca facem alegerea cea mai buna pt. noi, am mers la toti producatorii cu reprezentante in Mures. In final au ramas “in joc” Skoda Octavia 2 (1.2 TSI), Mitsubishi Lancer (1.6 MIVEC) si BMW S1. Toate aceste modele se incadreaza in limita a 16.000eur (cu tot cu TVA). Primul a “iesit” din joc BMW-ul deoarece ne dorim o masina cu 4 usi, nu neaparat de familie, insa totusi ar fi cam neplacut sa inghesuim – peste 2-3 ani – scaunul de bebe intr-un S1.

“Lupta” dintre Octavia si Lancer a fost “crancena”. Ambele modele au plusuri si minusuri. Pe scurt:

Skoda Octavia 2, 1.2 TSI:

  • este “serioasa”. Din pacate…prea serioasa pt. 25 de ani. Cred ca target-ul acestei masini incepe de pe la 30-35 de ani. Nu am reusit sa ne “regasim” in acest model, din pdv. al aspectului exterior, deoarece inspira mai mult a “pensie” decat a “tanar nebun”. Deci daca doresti o masina cu care sa mergi la intalnirea de 10 ani de la absolvire, e perfecta;
  • este “respectabila”. Nu poti sa treci pe langa o Octavia 2 si sa nu spui “saru’ mana!”. Daca esti patronul unui IMM si vrei sa fii in pas cu “restul boshilor” (insa fara bugetul lor), cu siguranta Octavia 2 va fi cea mai buna alegere;
  • are dotari moderne. Cu toate ca – la dotarile standard – pretul cu TVA este sub 15.000, dotarile sunt foarte bune: ABS, ESP, airbag-uri frontale si laterale pt. scaunele din fata, clima, oglinzi reglabile electronic in culoare neagra, computer de bord, radio-CD cu MP3, 4 boxe, geamuri electrice fata, inchidere centralizata, cotiera, compartiment frigorific, etc;

  • are un motor modern, sprinten. Toata lumea mi-a spus “1.2?! Ai inebunit?! Ala e motor de bicicleta!”. De acord. 1.2 ar fi un motor de bicicleta. Daca nu ar fi TSI. Un 1.2 TSI “scoate” fara nici o problema 105 cai, si ajunge de la 1 la 100km/h in 9.7 secunde. Da, e o masina grea, insa dupa cate stiu eu 9.7 secunde e un timp care se ia destul de bine la tranta cu 1.9TDI. Deci recomandarea mea, pt. cei “neincrezatori”, e ca inainte sa judece…sa faca un test drive. Nu stiu cum se comporta acest motor dupa 300.000km, insa cu siguranta cine isi ia o Octavia 2 nu o ia ca sa faca 150.000km/an (ci poate in 5 ani);
  • interior “mediocru”. Nu e rau. Insa nici bun nu e. Stai ca intr-o masina…de sub 15.000eur. Cu siguranta nu e modelul cu care vei inconjura planeta intr-o oaza de confort, insa nici nu te vei plange (prea tare) dupa un drum de 12 ore. E cat se poate de acceptabil;
  • consum decent. “Pe hartie” Octavia 2 consuma 5.5 extraurban si 7 urban. Din pacate nu am avut posibilitatea de a testa masina pt. o perioada mai lunga insa se pare ca cifrele “oficiale” nu sunt departe de realitate;
  • ca si concluzie, este o masina serioasa, fara pretentii, care isi face treaba si isi merita banii.

Mitsubishi Lancer, 1.6 MIVEC:

  • ce am apreciat “din prima”, atat eu cat si Lacri, este “look-ul”. Din intamplare reprezentanta Skoda nu a fost prea departe de Mitsubishi, deci am mers la Mitsubishi chiar dupa ce am vazut Skoda. Ce pot sa spun, cu cea mai mare sinceritate, este ca Skoda se ascunde – ca si aspect exterior – fata de Mitsubishi. Este o masina moderna, cu un aspect “dur”. Poate prea dur pt. Lacri, care de la o vreme a inceput sa “vaneze” Mitsubishi-uri conduse de…doamne, afirmand de fiecare data “ioi iubire…da uite ca nici una nu e condusa de o femeie!” (asta pana ieri, cand in sfarsit ne-am intalnit la un stop cu un Mitsu condus de o doamna). Deci daca vrei sa iti iei o masina cu look agresiv, sportiv, cu siguranta nu ai alta alternativa sub 16.000eur. “Botul de rechin” este – dupa parerea mea – bestial. Cu toate ca este o masina cu look sportiv, nu iti va fi rusine sa te afisezi cu ea la o intalnire de afaceri, fiind o masina cu un look cat se poate de respectabil, nicidecum copilaresc;
  • dotarile sunt superioare comparat cu Octavia 2. Are ABS, EBD (Electronic Break-force Distribution), BA (Break Assist),  M-ASTC (un fel de ESP, insa proprietar Mitsubishi), airbag-uri frontale si laterale atat la sofer cat si la pasageri de tip cortina (!), airbaguri genunchi pentru sofer (!), clima, oglinzi reglabile electronic in culoarea caroseriei (!), radio-CD cu MP3, 4 boxe, geamuri electrice fata si spate (!), inchidere centralizata, cotiera, faruri cu halogen cu functie de tip “coming home” (adica se sting singure daca ai iesit din masina), cotiera cu suport pt. pahare si spatiu de depozitare, finisaj interior argintiu (!), scaun sofer si volan reglabile pe inaltime, tetiere fata si spate reglabile pe inaltime, computer de bord, indicator de schimbare a vitezelor (pt. reducerea consumului de carburant), placute de frana de tip sport semi-metalice (!). Mai sunt si alte chestii insa…cred ca ati prins ideea. Daca mai adaugi 1800eur vei primi si senzor de parcare, senzor de umiditate (pornesc stergatoarele singure la ploaie), oglinzi exterioare incalzite, control multimedia pe volan si alte chestii “premium”. Daca vrei sa fi “fitzos”, pt. computerul de bord multi-functional (radio, cd, dvd, mp3, stick usb, cititor card SD, GPS + harti Europa, TV HD, camera spate pt. parcare, gatit si spalat vase – nota: nu tine loc de nevasta!) va trebui sa mai scoti din buzunari 2000eur. Totusi, daca esti dibaci, dai un Google si cumperi computerul de bord cu 1900ron (ron, nu eur), 250ron camera spate pt. parcare, etc. Deci in loc sa dai 3500eur pt. “chestiile premium” vei da cam 1500eur.

  • motor modern. Ca la 1.2 TSI, toata lumea m-a intrebat de ce nu imi iau macar 1.8, sau 2? Raspunsul e (iarasi) simplu: MIVEC. Sa nu-mi spuneti ca 117 cai “nu suna bine”. Hai…nu fiti rai… Passat CC 1.8 TSI are 160 de cai si incepe de la 28.000eur, fara nici o dotare. Deci sa nu-mi spuneti ca 117 cai la 15.000eur nu e ok… Nu stiu cum se va comporta dupa 300.000 km. Nici nu sunt curios, deoarece am 5 ani garantie sau 150.000km. Cu siguranta nu voi face mai mult de 25.000km/an, si cu siguranta nu o voi tine mai mult de 5 ani. Deci pt. mine…e o variabila scoasa din ecuatie;
  • interior modern, insa conform mediocru. Ca si Octavia 2, Lancer-ul nu este “o oaza de confort”. Se poate si mult mai bine, insa si mult mai rau. Totusi, din pdv. estetic, interiorul lui Lancer este superior celui de Octavia 2. Liniile sunt mult mai fine, ornamentele cromate sunt foarte frumoase. Banchetele din spate sunt ceva mai confortabile decat la Octavia, sau cel putin asa mi s-au parut mie. Spatiul nu este o problema pt. nici unul din cele doua modele. Portbagajul este enorm, perfect pt. cele 100 de geamantane “de concediu”;
  • consum decent. “Pe hartie” Mitsubishi Lancer 1.6 MIVEC consuma 5.6 extraurban si 7.3 urban. Putin mai mult decat Octavia 2. Dupa o saptamana de rulaj (in ideea in care motorul nu este inca rodat) am scos 5.8 extraurban fara a conduce cu prea multa grija. Se pare ca motorul prefera sa fie turat decat subturat (condus subturat a consumat 6.2). In conditii de trafic urban normal, cu opriri “normale” la stopuri, consumul a fost de 7.7.  Deci cifrele comunicate de productori sunt reale si la Lancer. Totusi in conditii de trafic urban foarte aglomerat, bara la bara, cu porniri si opriri foarte dese comsumul variaza intre 8.8 si (ehm!) 11.1. Pt. cei “obsedati” de consum am vesti bune: chiar si cu dotari standard computerul de bord are un “indicator de schimbare a vitezei pt. consum optim”. Mai bine zis masina iti spune cand sa schimbi viteza pt. a consuma cat mai putin. In concluzie, daca vrei o masina exclusiv pt. urban aglomerat si nu vrei sa stai cu ochii constant pe indicator…personal nu recomand Lancer-ul pe benzina. Pt. oras noi ne vom lua un…SMART;
  • garantie extinsa, buy-back si beneficii “in caz de nasoale”. Skoda mi-a oferit 3 ani si 150.000km. Mitsubishi mi-a oferit tot 150.000km, insa 5 ani. De asemenea Mitsubishi mi-a oferit si un program foarte bun de buy-back. In final Mitsubishi mi-a oferit si un program de “asistenta in caz de defectiune”. Concret, daca masina te lasa balta in mijlocul soselei, Mitsubishi iti ofera o alta masina – daca doresti sa continui drumul – sau iti plateste cazare la hotel pe parcursul noptii, atat in Romania cat si oriunde in Europa, America si Asia. Moca.

In final, dupa multe nopti pierdute si multe review-uri citite, ne-am decis pentru: Lancer!

Am achizitionat masina de la Aliat Tirgu-Mures. Nu au existat probleme, totul a decurs ca la carte. Recomand tuturor pe dl. Ovidiu Solovastru – este un sales-man excelent care isi cunoaste meseria si produsul.

Leasing-ul l-am facut cu Raiffeisen Leasing care ne-a oferit o dobanda extrem de buna. Dupa 60 de rate (5 ani) vom plati 18.200eur (+/- in functie de Euribor), deci cu doar 2700eur mai mult fata de pretul final cu TVA. Voi scrie insa un articol separat legat de acest subiect.

Cred ca este alegerea cea mai buna pt. cerintele, bugetul si varsta noastra. Daca as fi fost cu vreo 10 ani mai “batran”, cred ca as fi ales Octavia 2. In final “batalia” s-a dat nu pe motor/putere si dotari, ci aspectul exterior si serviciile oferite, unde Lancer-ul a castigat detasat. Cele doua motoare sunt destul de apropiate, dotarile sunt putin mai bune la Lancer, pretul este cam acelasi (Lancer-ul este cu ~300eur mai scump), insa aspectul exterior si-a spus cuvantul.

Recomandarea mea pentru cei care doresc sa isi achizitioneze o masina este urmatoarea: nu exista masina perfecta, ieftina si “buna la toate”. Exista doar masina care ti se potriveste tie!

7 Comments

  1. N-ai scris nimic de consum …non-important issue 4u? 😛 Consum Skoda vs Mitsu? …ma intere 😉

  2. esti sigur ca e 1,6 si nu 1,5? pentru ca la acelasi model am facut azi un test drive si dealerul mi-a trimis si doua pliante in care scrie ca are 1500 cmc.
    masina, intr-adevar, s-a comportat exemplar.

      1. 1.5 s-a fabricat intre 2008-2010. Eu am unul si are doar 109 cai. Motorul are cod 4A91 pt 1.5 si 4A92 pt 1.6 😀

        1. Apropo consumu ala e un vis ce dau ei in cartile tehnice. Eu am 200.000 km cu a mea si are consumuri medii cam 7-7,5 afara si 9-10 oras. In rest masina e ok fiind ff buna pt drumurile si gropile noastre :))

  3. salutare. cum e masina dupa ceva timp? intentionam sa cumpar si eu una de la tiriac dar nu ma pot decide intre asta si ford mondeo 1.6 ecoboost. in mod surprinzator nu gasesc in romana/engleza reviewuri detaliate despre aceste 2 masini. chiar astept raspunsul tau. digital_critic@yahoo.com

    stima

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *